ТЕСТИ

Не ходити в ліцей, дивитися серіали і спати досхочу — здавалося б, це саме те, про що мріє кожен підліток. Однак з початком карантину збільшився лише рівень тривожності, а також кількість завдань для дистанційного навчання.

Карантин повинен захистити нас від коронавірусу і прискорити момент, коли кожен з нас зможе нормалізувати звичний темп життя. Піклуючись про безпеку своєї зрілості й громадської, ми залишаємося вдома і обмежуємо соціальні зв’язки до допустимого мінімуму. Однак, на жаль, усвідомлення того, що ми робимо суспільно-важливу річ, не компенсує нашу потребу в спілкуванні, свіжому повітрі і нових локаціях.

Які наслідки це має для найменш захищеної соціальної групи — підлітків? З якими новими проблемами вони зіткнулися і як їх можна вирішити?

Як ізоляція впливає на Вас підлітків?

Часи, коли бути інтровертом і соціофобія вважалося модним, пройшли. Тепер приховати смуток через брак розмов з друзями і спільних прогулянок стало важче. Тому підлітки все частіше відчувають на собі всі недоліки карантинного режиму, і він з «відпочинку» перетворюється на справжнє випробування.

Дослідження показують, що відсутність соціальних зв’язків викликає стрес, корелює з такою же шкодою нашому здоров’ю, як куріння 15 сигарет в день.

Зараз рівень стресу і напруги зашкалює, і буде тільки рости. Кожен може це поспостерігати на собі — тільки зупиніться на мить, глибоко подихайте 5 хвилин і оцініть, наскільки багато уваги, розмов і думок ви приділяєте того, щоб обговорити коронавірус, карантин?

Цей стрес може бути не усвідомленим, однак ви все одно перебуваєте в стресі, які б практики не застосовувалися. Причина проста: світ змінився і вже не буде таким, до якого ми звикли і де відчували себе комфортно. Якщо в лютому ще була надія, що «пронесе», то сьогодні вже доводиться вчитися приймати те, що карантин — це надовго.

Однак чому підлітки переживають цей період більш травматично?

Це пов’язано з особливостями непростого віку. Причина — зміна тіла, а також розуму, який тільки починає пристосовуватися до світу.

Для учнів-випускників, які мають складати ЗНО, студентів, які тільки починають заробляти собі на життя, цей вимушений вибір викликає серйозний тиск. Закриття шкіл, скасування улюблених концертів, закриття затишних кафе і обмеження фізичного контакту з однолітками — все це руйнує звичний спосіб життя підлітка.

Ті, хто кажуть, що вихід із зони комфорту часто необхідний, просто не усвідомлюють, що це не та ситуація, яка загартовує і робить сильнішими. Кого-то, може, і робить, але для більшості молодих людей тривалий карантин означає ризик панічних атак, депресії і страху.

Як батьки можуть допомогти дітям пройти цей криза?

Карантин — час для сімейного єдності або сімейної паніки? Якщо перше є очікуванням від карантину, то друге стає сумною реальністю. Як кажуть, мем смішний, ситуація — страшна.

Щоб її вирішити, важливо розуміти, як саме дорослі — батьки та вчителі — можуть допомогти підлітку і знизити його рівень тривожності.

  1. Нормалізуйте тривожність

Допоможіть молодим людям зрозуміти, що здорова тривожність має мету: вона попереджає нас про потенційні загрози і допомагає нам рухатися до безпеки. Скажіть спокійно: «Відчуття тривоги зараз має сенс. Це означає, що у тебе правильна реакція на новини про коронавірус».

  1. Запропонуйте перспективу

Для психологів тривожність є нездоровою тільки тоді, коли вона виникає при відсутності загрози — коли взагалі не про що турбуватися. Або коли тривога досягає такого високого рівня, що суттєво не залежить від загрози. Наприклад, коли дитина переживає панічні атаки з-за сварок чи побутових складнощів. Ми можемо допомогти підліткам утримати свою стурбованість з приводу карантину на належному рівні, переконавшись, що вони не переоцінюють небезпечність або недооцінюють свої здібності захищати себе від цих небезпек. Скажіть дитині: «Ти можеш самостійно знизити ризики: мій руки і тримай їх подалі від особи, уникай тих, хто кашляє і чхає, захищай імунну систему, висипайся і залишайся вдома».

  1. «Змістіть прожектор»

У важкі часи дослідження показують, що підлітки відчувають себе краще, коли звертають свою увагу на підтримку інших. Після повені у 2006 році, яке знищило невелике містечко на півдні Польщі, дослідження встановили, що підлітки, які надавали високий рівень соціальної підтримки постраждалим від повені, продемонстрували найбільшу впевненість у своїй здатності вирішувати виклики в своєму житті..

  1. Заохочуйте відволікатися

Коли ми тривалий час зосереджені на небезпеку, тривога зростає, а коли ми звертаємо свою увагу на щось інше, тривога скорочується. Багато підлітків не в змозі абстрагуватися від Covid-19, враховуючи, що ця тема пронизує заголовки і соціальні мережі. Підлітки можуть стати прекрасною підтримкою один для одного завдяки соціальним мережам — запропонуйте частіше дзвонити по відеозв’язку бабусям і дідусям, друзям, і просто питати їх про самопочуття.

  1. Керуйте своєю тривогою

У тривожних батьків найчастіше тривожні діти. Цей висновок має багато логічних пояснень, але ось одне: молоді люди несвідомо намагаються знайти під дорослих відповідь, наскільки спокійно або нервово реагувати, стикаючись з чимось новим.

  1. І в будь-яких тривожних і стресових ситуаціях тримайте зв’язок з психологом і соціальним педагогом.

Для нашої з Вами зв’язку під час карантину ми пропонуємо Вам пройти цікаві проектні методики які Вам сподобаються і Ви краще дізнаєтеся і свої недоліки і як їх змінити і уникнути стресу і тривоги під час карантину А якщо у Вас виникнуть питання ми залишаємо Вам наші координати і завжди раді Вас почути і дати корисні поради та рекомендації.

Практичний психолог Кучина Т.А. вайбер 0501083520

super.lida1945@ukr.net

Соціальний педагог Ніконенко  Л.Ю. .вайбер 0666171245

liliyakozicheva@ukr.net

З повагою соціально психологічна служба.

  1. Методика «Кактус»

Мета: виявлення стану емоційної сфери дитини, виявлення наявності агресії, її спрямованості і інтенсивності

  1. Методика «Неіснуюча тварина»

Метою діагностики є визначення ступеня тривожності випробуваного, його самооцінки та інших важливих особливостей підростаючої особистості

  1. Рисунковий тест «Моя сім’я»

Основною метою тесту є діагностика сімейних відносин

  1. Рисунковий тест (проективна методика) «Будинок дерево людина.»

Мета даної методики:

  • оцінити особистість досліджуваного, рівень його розвитку, працездатності та інтеграції;
  • отримати дані, що стосуються сфери його взаємин з навколишнім світом в цілому і з конкретними людьми зокрема.