ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ

 

Кучіна

Тетяна Олександрівна

Практичний психолог

Моє професійне кредо:

ВОЗЬМИТЕ ЧАШУ ТЕРПЕНИЯ, ВЛЕЙТЕ ТУДА ПОЛНОЕ СЕРДЦЕ ЛЮБВИ, БРОСЬТЕ ДВЕ ПРИГОРШНИ ЩЕДРОСТИ, ПЛЕСНИТЕ ТУДА ЖЕ ЮМОРА, ПОСЫПЬТЕ ДОБРОТОЙ, ДОБАВЬТЕ КАК МОЖНО БОЛЬШЕ ВЕРЫ И ВСЕ ЭТО ХОРОШЕНЬКО ПЕРЕМЕШАЙТЕ. ПОТОМ НАМАЖЬТЕ НА КУСОК ОТПУЩЕННОЙ ВАМ ЖИЗНИ И ПРЕДЛАГАЙТЕ ВСЕМ, КОГО ВСТРЕТИТЕ НА СВОЕМ ПУТИ…!»

Освіта: В 1994 р. закінчила ХП університет ім. Сковороди  за спеціальністю: «практична психологія»

Підвищення кваліфікації:

Тренінг підвищення професійної майстерності з курсу „Тренінг для психологів ПТНЗ м. Харкова з питань профілактики ВІЛ- СНІДУ та інших соціально значущих захворювань» у рамках проекту «Профілактика ВІЛ-СНІДУ та соціальний супровід дівчат, які опинились у складних життєвих обставинах», травень 2013 рік Свідоцтво учасника семінару-тренінгу „Сприяння просвітницькій роботі „рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя»,  2008 рік.

Приймає участь в обласних семінарах, тренінгах з метою постійного підвищення своєї кваліфікації.

Стаж: більше 10 років

Кваліфікаційна категорія: спеціаліст 1 категорії

Пріоритетні напрямки роботи;

Психопрофілактика ліцейної та соціальної дезадаптації шляхом впровадження арт-терапевтичних технологій в  умовах ПТНЗ.

  • Значимістю психолого-педагогічного вивчення підлітків з метою забезпечення індивідуального підходу до них.
  • Важливістю повноцінного особистісного розвитку учнів, успішної адаптації в ліцеї.
  • Необхідністю ранньої профілактики та корекції відхилень у розвитку, поведінці і діяльності учнів.
  • Впровадження елементів арт — терапевтичних технологій для зниження рівня акцентуацій характеру, та зниження агресивного стану учнів

Анкетування

Якщо людина має можливість міркувати

і може споглядати сонце, місяць і зірки,

і насолоджуватися дарами землі і моря — він не самотній і не безпорадний.

Мета психологічної служби:

Організація психологічного супроводу учнів у навчально-виховному процесі. Створення умов для успішної соціально-психологічної адаптації підлітків.

Завдання :

  • Визначення можливостей і здібностей учнів з метою попередження виникнення проблем їх розвитку.
  • Допомога (сприяння) дитині у вирішенні актуальних завдань розвитку, навчання, соціалізації: навчальні труднощі, проблеми з вибором освітнього і професійного маршруту, порушення емоційно-вольової сфери, проблеми у взаєминах з однолітками, педагогами, батьками.
  • Формування і розвиток позитивної мотивації в ліцеї.
  • Профорієнтаційна робота.
  • Розвиток психолого-педагогічної компетенції учнів, батьків, педагогів.

Зміст діяльності:

Дані цілі і завдання здійснюються безпосередньо в роботі психолога, з допомогою основних видів діяльності:

  • Діагностики.
  • Консультацій.
  • Корекційної та розвивальної роботи.
  • Профілактики.
  • Освіти.

Питання за якими можна і потрібно звертатися до психолога.

Труднощі у навчанні.

Деякі діти вчаться не так добре, як їм хотілося б. Причин тому може бути безліч. Наприклад, не дуже хороша пам’ять або розсіяну увагу чи брак бажання, а може бути проблеми з учителем і нерозуміння навіщо все це взагалі потрібно. На консультації ми постараємося визначити, в чому причина і яким чином це виправити, іншими словами спробуємо знайти, що і як необхідно розвивати, щоб вчитися краще.

Взаємовідносини в групі.

Є люди, які легко знаходять контакт з іншими, легко спілкуються в будь-якій, навіть незнайомій компанії. А є, і їх теж дуже багато, такі, яким складно знайомитися, складно будувати гарні взаємовідносини, складно знаходити друзів і просто відчувати себе легко і вільно в групі . З допомогою психолога можна знайти способи і особисті ресурси, вивчити прийоми для побудови гармонійних стосунків з людьми у найрізноманітніших ситуаціях.

Взаємини з батьками.

Іноді буває так, що губляться спільну мову і теплі відносини з нашими найближчими людьми — з нашими батьками. Конфлікти, сварки, відсутність взаєморозуміння — така ситуація в сім’ї зазвичай приносить біль і дітям, і батькам. Деякі знаходять шляхи вирішення, а іншим це зробити досить важко. Психолог розповість вам про те, як навчитися будувати нові відносини з батьками і навчитися розуміти їх, і як зробити так, щоб і батьки розуміли і приймали вас.

Самоврядування і саморозвиток.

Наше життя настільки цікава і багатогранна, що постійно ставить перед нами масу завдань. Багато з них вимагають не дюжинных зусиль і розвитку в собі самих різноманітних особистісних якостей, навичок і умінь. Можна розвивати навички лідерства або навички ведення спору, логічне мислення або творчі здібності. Покращувати свої пам’ять, увагу, уяву. Можна вчитися керувати своїм життям, ставити цілі і ефективно досягати їх. Психолог — людина, яка володіє технологією розвитку тих чи інших якостей, навичок і умінь і з задоволенням поділиться цією технологією з вами.

Низька самооцінка – причина багатьох бід!

Психологи прийшли до висновку, що самооцінка впливає на наше сприйняття навколишньої дійсності. Людина, в душі не поважає себе, вважає, що він не здатний викликати до себе серйозне ставлення інших, чи зможе сам когось поважати. Той, хто думає, що він не гідний любові, ніколи не навчиться любити.

Низька самооцінка – причина багатьох неприємностей. І головна з них полягає в тому, що людина, невисоко себе ставить, чи буде коли-небудь щасливий.

Психологи зробили висновок, що є слова і вирази, що здаються нешкідливими, але здатні при частому повторенні, дратувати не менше, ніж явна грубість або крик, навіть якщо вони вимовляються спокійним тоном. Є слова, здатні пом’якшувати образи, за промахи, покращувати настрій.

До числа виразів, що знижують самооцінку іншого і які потрібно виключити із спілкування між дорослими людьми або ж дорослими і дітьми, відносяться наступні:

  • Я тисячу раз тобі казав, що …
  • Про що ти тільки думаєш …
  • Невже тобі важко запам’ятати, що …
  • Невже тобі не зрозуміло, що …
  • Скільки разів треба повторювати …
  • Невже ти не бачиш, що …
  • Всі люди (такі-то, так-то поводяться), а ти …
  • Ти став таким (нудним, грубим, неуважним …)
  • Ну що за друзі в тебе …
  • Ну на кого ти схожий(а) …
  • Що ти до мене причепився(а) …
  • Ти така ж (такий же), як твої батьки, теж…

До числа виразів, що підвищують самооцінку іншої людини (бажано вживати їх як можна частіше), відносяться:

  • Порадьте мені, будь ласка…
  • Ти мене завжди правильно розумієш…
  • Порадь мені, ти ж так добре розбираєшся в…
  • Як я тобі вдячний (вдячна)…
  • Я б ніколи не зумів(а) зробити це так добре, як ти…
  • Які чудові в тебе друзі…
  • Спілкуючись з тобою, можна багато чому навчитися…
  • У тебе вражаюча спостережливість…
  • Завжди б мати такого приємного партнера (співрозмовника)…
  • Дивитися, як ти працюєш, — одне задоволення…
  • Мабуть, я пішов би з тобою в розвідку…
  • Вірно говорять! У тебе дійсно «золоті руки»…

Постійна критика, звинувачення типу: «Ви постійно скаржитеся, … На що це схоже? Все через тебе!» — знижує самооцінку, спричиняє почуття безвиході, озлобленість.

Обзивання, висміювання, образливі прізвиська викликають почуття приниженості, бажання помститися, знижують у людини рівень активності, його потенційні можливості. Строгий наказ ж, команда викликають у людини відчуття неповноцінності, безправ’я.

Профілактика стресу

Стрес - це стан загального напруження організму у відповідь на різноманітні екстремальні впливи, стресори. Стан стресу поділяється на три фази:

  1. Тривога.
  2. Опір, при якому відбувається викид гормонів, що стимулюють механізми пристосування до нових умов життя.
  3. Виснаження, що виникає в тому випадку, якщо після тривалої боротьби зі стресом або пристосування до нього, людина не досяг позитивного результату.

Антистресові правила поведінки

Слідуючи цим правилам можна домогтися підвищення життєвої стійкості до стресових ситуацій. Виберіть найбільш підходящі вам:

  1. Вставайте вранці на десять хвилин раніше, ніж зазвичай. Якщо будете вставати раніше, то уникнете роздратування з раннього ранку. З вечора складіть список справ на наступний день. Приготуйте одяг, яку збираєтеся надіти, складіть ділові папери, зошити і т. д. в сумку. Вранці можна включити класичну музику або настроїти радіоприймач на спокійну хвилю.
  2. Не покладайтеся на свою пам’ять. Заведіть щоденник, в який будете записувати час призначення зустрічей та іншу важливу інформацію.
  3. Відкладання справ на наступний день є стресовим фактором. Що ви хотіли б зробити завтра, зробіть по можливості сьогодні. Плануйте наперед.
  4. Не примиряйтесь з тим, що погано працює.
  5. Якщо вас дратують неполадки в роботі приладів домашнього вжитку, відремонтуйте їх або купіть нові.
  6. Не забувайте випадки, в яких ви були на висоті. Спогади про них можуть зменшити ваше роздратування в разі невдачі.
  7. Намагайтеся вибирати друзів з веселих, оптимістичних людей.
  8. У робочий час періодично робіть розминку: вставайте з-за столу, потягуйтеся.
  9. Дотримуйтесь режим. Намагайтеся висипатися.
  10. Привчіть себе до порядку. Кладіть речі так, щоб ви могли легко знайти. Намагайтеся, щоб на робочому столі завжди був порядок.
  11. У стресовій ситуації намагайтеся дихати глибоко і повільно.
  12. Іноді робіть собі подарунки. Похід в салон краси або магазин часто покращує настрій.
  13. Ніколи не говорите собі поганих слів, не лайте себе. Любіть себе!
  14. Вихідні дні відводите під відпочинок. Виспіться, сходіть в музей або в кіно.
  15. Умійте прощати і забувати образи. Не скаржтеся, не бурчіть, не ходіть з незадоволеним виглядом. Якщо ж є серйозні причини для розчарування, звертайтеся до фахівців. Невирішуваних проблем не буває!

«Фотомарафон»

Впровадження практичним психологом елементів фототерапії з учнями ліцею

Дуже приваблива для підлітків форма фототерапії, вона дозволяє проявити самостійність і незалежність у процесі роботи над темою, не обмежена кабінетом психолога, сприяє прояву й розвитку креативності.

Мета: актуалізація і програвання латентних ролей, збагачення драматичного досвіду, інтеграція Я-образів, вираження почуттів, пов’язаних з самовідношенням, дослідження і зміцнення цих образів.